Ticker

6/recent/ticker-posts

Πώς να οργανώσετε τις επιχειρηματικές ιδέες

Ξεκινήστε από σήμερα να κρατάτε ένα καθημερινό ημερολόγιο, όπου θα σημειώνετε τουλάχιστον μία επιχειρηματική ιδέα κάθε μέρα. Αυτό θα σας βοηθήσει να εμβαθύνεται στην επιχειρηματική νοοτροπία, να καλλιεργήσετε τον τρόπο σκέψης σας ώστε να διακρίνει πιο εύκολα επιχειρηματικές ευκαιρίες στην καθημερινότητά σας.

Γράψτε όποια νέα ιδέα σας έρχεται στο μυαλό, χωρίς να λογοκρίνετε τον εαυτό σας. Σκεφτείτε ότι στο τέλος κάθε μήνα θα έχετε πάνω από 30 επιχειρηματικές ιδέες προς περαιτέρω επεξεργασία και τεστάρισμα.
Δεν σημαίνει ότι όλες αυτές θα οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Σίγουρα όμως θα σας παρέχουν μία δεξαμενή ιδεών, από την οποία, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, όταν έχει ωριμάσει η επιχειρηματική σκέψη στο μυαλό σας, θα ανασύρετε την πιο έγκυρη ιδέα σας που παράλληλα σας ενθουσιάζει. Και τότε θα είναι η ώρα να κάνετε τη σκέψη σας πράξη.
Μην παραγνωρίζετε την αξία της καταγραφής των ιδεών σας. Σίγουρα καθημερινά κάνουμε χιλιάδες σκέψεις, τις οποίες ξεχνάμε στη συνέχεια. Μην αφήνετε καμιά σκέψη για επιχείρηση να πάει χαμένη, απλά ξεχνώντας την.
Αν προτιμάτε την ηλεκτρονική καταγραφή και οργάνωση των επιχειρηματικών ιδεών, έχουμε να σας προτείνουμε κάποια εργαλεία.
Τα ηλεκτρονικά δεδομένα έχουν τα πλεονεκτήματα ότι:
  • δεν θα χαθούν, όπως ένα χαρτάκι ή ένα σημειωματάριο, και
  • μπορείτε να τα χρησιμοποιείται από όπου έχετε σύνδεση στο Ίντερνετ, υπολογιστή, κινητό ή tablet.

Ιδέες για επιχείρηση στο Evernote

Μια πολύ δημοφιλής εφαρμογή στο cloud είναι το Evernote.
Στο Evernote θα γράψετε σημειώσεις, θα ανεβάσετε φωτογραφίες και θα αποθηκεύσετε link για ενδιαφέροντα site που βρίσκετε σερφάροντας στο Ίντερνετ. Μπορείτε ακόμα να ανεβάσετε αρχεία ή να ηχογραφήσετε μια φωνητική σημείωση, αν δεν θέλετε να πληκτρολογείτε.
Τα δεδομένα, όπως και σε κάθε cloud app, συγχρονίζονται αυτόματα, έτσι ώστε να βλέπετε τα ίδια από όπου και αν συνδεθείτε. Επίσης, το Evernote δίνει τη δυνατότητα να μοιραστείτε ό,τι θέλετε από αυτά που έχετε γράψει με συνεργάτες ή φίλους σας. Το Evernote έχει πράγματι πολλές δυνατότητες και προτείνουμε να το δοκιμάσετε για να διαπιστώσετε αν σας κάνει.

Καταγραφή επιχειρηματικών ιδεών στο Google Drive

Μια άλλη επιλογή που έχετε, από τις πολλές που υπάρχουν στο web, για να οργανώσετε τις ιδέες για επιχείρηση είναι το Google Drive.
Το Google Drive είναι για κάποιους πιο λιτό και εύκολο στη χρήση, ενώ παράλληλα συνδέεται με άλλες υπηρεσίες Google, π.χ. Gmail. Φυσικά, το τι είναι πιο απλό είναι παράλληλα και υποκειμενικό. Όλες οι εταιρίες σχεδιάζουν πλέον το user interface, το περιβάλλον χρήστη, έτσι ώστε να είναι εύκολο και κατανοητό.
Στο Google Drive τα αρχεία σας βρίσκονται σε έναν εικονικό σκληρό δίσκο, και εμφανίζονται μέσα σε φακέλους, όπως θα ήταν και στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας. Μπορείτε να αποθηκεύσετε οποιοδήποτε αρχείο, και μάλιστα να επεξεργαστείτε online κείμενα, φύλλα excel, παρουσιάσεις, εικόνες, φόρμες-ερωτηματολόγια, με τις ενσωματωμένες εφαρμογές τύπου MS Office.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του Google Drive είναι ότι έχει ενοποιήσει το χώρο που διαθέτει για κάθε χρήστη, με αυτόν επιτρέπει να χρησιμοποιείτε στο Gmail. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχετε δωρεάν 15GB αποθηκευτικού χώρου στο cloud, είτε για τα αρχεία είτε για τα email σας.
Να σημειώσουμε ότι παρόμοια εφαρμογή είναι το Skydrive της Microsoft -θα το έχετε δει, αν χρησιμοποιείτε το hotmail, αλλά δίνει μόνο 7GB, και επίσης έχει λιγότερο ευέλικτο σχεδιασμό του περιβάλλοντος χρήστη.
Ουσιαστικά, δεν έχει σημασία ποιο εργαλείο, online ή έντυπο, θα χρησιμοποιήσετε για να οργανώσετε τις επιχειρηματικές ιδέες σας. Το σημαντικό είναι το εξής: Ο τρόπος με τον οποίο θα οργανώσετε το υλικό σας να έχει νόημα και να μπορείτε να βρείτε εύκολα αυτό που ψάχνετε, μια μελλοντική στιγμή.

Αποτελεσματική οργάνωση των νέων ιδεών για επιχείρηση

Με ποιο τρόπο θα οργανώσετε τις ιδέες για επιχείρηση αποτελεσματικά;Θα χρησιμοποιήσετε τη δενδροειδή τακτική.
Αυτή έχει ως εξής: Αν θεωρήσουμε ότι το θέμα (π.χ. ιδέες για online επιχείρηση) είναι ο κορμός, αντιστοιχίζεις τον κορμό σε ένα folder (φάκελο). Αυτό είναι το αρχικό folder, όπως θα κάνατε με ένα φάκελο στον υπολογιστή ή στο γραφείο σας, το οποίο τοποθετείτε στο root directory, δηλαδή στο πρώτο επίπεδο του Google Drive (ή του C:\ στο δίσκο σας).
epixeirimatikes-idees-organosi
Ξεκινώντας λοιπόν από τον κορμό, το κεντρικό θέμα, συνεχίζουμε δημιουργώντας τέτοια δομή κλαδιών (φακέλων) ώστε να «σπάσουμε» σε υπο-θέματα το κεντρικό θέμα.
Για παράδειγμα, αν ο κορμός είναι «ιδέες για online επιχείρηση» το πρώτο επίπεδο κλαδιών μπορεί να είναι οι κατηγορίες «ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων», «παροχή υπηρεσιών», «πώληση εκπαιδευτικού υλικού», στο επόμενο επίπεδο το ηλεκτρονικό εμπόριο προϊόντων θα διακλαδώνεται σε «χειροποίητα προϊόντα», «τυποποιημένα προϊόντα», και η παροχή υπηρεσιών θα έχει ως υποκατηγορία τις «συμβουλευτικές υπηρεσίες». Η «πώληση εκπαιδευτικού υλικού» θα διακλαδώνεται σε τρία υποθέματα για τα οποία θα δημιουργήσουμε εκπαιδευτικό υλικό. Μέσα στο τελευταίο επίπεδο folder θα αποθηκεύσουμε όλα τα αρχεία, τις σημειώσεις και τις πηγές μας, όλες τις ιδέες για online επιχείρηση.
Αν σας δυσκολεύει η δενδροειδής μορφή με την πρώτη ματιά, σκεφτείτε τον κορμό ως ένα βιβλίο, που μέσα του περιέχει κεφάλαια, τα οποία χωρίζονται σε ενότητες. Η κάθε ενότητα πραγματεύεται μια συγκεκριμένη θεματολογία. Αν ενώσετε το περιεχόμενο μιας σειράς ενοτήτων, φτιάχνετε το κεφάλαιο, και αν ενώσετε όλα τα κεφάλαια έχετε το βιβλίο.
Έτσι, έχετε μια λογική ταξινόμηση στο Google Drive από την αρχή, και θα βοηθηθείτε στο να βρείτε αυτό που αναζητάτε, έστω και αν έχουν περάσει χρόνια από τότε που είχατε μια επιχειρηματική ιδέα.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια