Ticker

6/recent/ticker-posts

Νέα επιχειρηματική ιδέα. Και μετά... αρχίζουν οι έρευνες.


Ωραία, βρήκατε μία πολύ ωραία επιχειρηματική ιδέα. Σας ήρθε η επιφοίτηση και πιστεύετε ότι πραγματικά κρατάτε στα χέρια σας θησαυρό. Είναι όμως όντως έτσι;




Πώς από εκεί που μουτζουρώνατε την ιδέα σας σε μία χαρτοπετσέτα καθώς πίνατε το ποτό σας θα διανύσετε την απόσταση μέχρι να ξεκινήσετε μία επιχείρηση; Πώς θα σιγουρευτείτε ότι η ιδέα σας είναι πραγματικά εφαρμόσιμη, ότι καλύπτει πραγματικά μια νέα ανάγκη στην αγορά, πώς θα ελέγξετε κάτι τέτοιο, πώς θα την τοποθετήσετε σωστά στο μυαλό του καταναλωτή και πώς θα την προωθήσετε;
 
Υπάρχει μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε και ουσιαστικά καθορίζει το αν η επιχειρηματική σας ιδέα θα είναι επιτυχία ή αποτυχία. Πολλές φορές, διάφοροι επίδοξοι επιχειρηματίες είναι τόσο ενθουσιασμένοι με τις «επιφωτίσεις» τους που ξεχνούν να δουν αν όντως η ιδέα τους είναι εφαρμόσιμη.
 
Φυσικά, κάποιες φορές, μία ιδέα μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και αν δεν γίνει έρευνα αγοράς. Δυστυχώς, όμως, κάποιες άλλες φορές, η ιδέα δεν είναι εφαρμόσιμη και μία επιχείρηση «πεθαίνει» άδοξα στη γέννησή της.
 
Ας δούμε ποια είναι η διαδικασία για να πάνε όλα καλά και η ιδέα σας να θριαμβεύσει στην αγορά.
 
Το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνετε είναι φυσικά η έρευνα. Μπορείτε να συλλέξετε  πληροφορίες από αναζητήσεις στο Web, περιοδικά, κρατικές υπηρεσίες και ούτω καθεξής. Ένα ταξίδι στη βιβλιοθήκη ή λίγες ώρες σύνδεσης, μπορεί να σας δείξουν το δρόμο ώστε να καταλάβετε ποια είναι πραγματικά η αγορά σας. Στόχος σας είναι να αποκτήσετε μια γενική αίσθηση του τύπου του πελάτη, του target-group που το νέο προϊόν ή την υπηρεσία σας, θα εξυπηρετήσει.
 
To είδος των πληροφοριών που θα πρέπει να συγκεντρώσετε εξαρτάται από τον τύπο του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλετε να πουλήσετε καθώς και τους γενικούς στόχους της έρευνας σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την έρευνά σας για να καθορίσετε μια εν δυνάμει αγορά, να μετρήσετε τον ανταγωνισμό, ή να δοκιμάσετε τη χρησιμότητα και την τοποθέτηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Αν, για παράδειγμα, το προϊόν είναι απτό, το να αφήσετε το κοινό-στόχο να δει και να αγγίξει ένα πρωτότυπο μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά πολύτιμο. Για τα άυλα προϊόντα, το να εκθέσετε τους υποψήφιους πελάτες σε ένα περιγραφικό  κείμενο ή μια υποθετική ιστοσελίδα θα μπορούσε να βοηθήσει.
 
Στόχος είναι, επίσης, να μπορέσετε να καθορίσετε αν το νέο προϊόν σας έχει ή μπορεί να σχεδιαστεί με βάση τα χαρακτηριστικά που αποζητούν οι δυνητικοί πελάτες. Εμπιστευθείτε και τις γνώμες καταναλωτών που χρησιμοποιούν παρόμοια προϊόντα με τα δικά σας.
 
Άλλο ένα σημείο που αξίζει την προσοχή σας: Μπορεί να φαίνεται ανούσιο το  να ζητάς τη γνώμη για ένα νέο προϊόν από ανθρώπους που δεν είναι πιθανοί πελάτες, αλλά πολλοί το κάνουν. Δυστυχώς πάρα πολλοί επιχειρηματίες κάνουν το λάθος να απευθύνονται σε ΟΛΟΥΣ, σπαταλώντας έτσι χρόνο και χρήμα που δεν διαθέτουν σε αφθονία.
 
Συλλέξτε γενικές πληροφορίες από ειδικούς του κλάδου και προσπαθήσετε να συγκεντρώσετε όσο το δυνατόν περισσότερες ενδείξεις για το αν το περιβάλλον της αγοράς θα είναι ευνοϊκό για το προϊόν σας στο μέλλον.
 
Eπόμενο ζητούμενο είναι το πώς μπορεί να οριστεί μια τιμή για το νέο προϊόν, ειδικά δε, αν δεν υπάρχει κάποιο όμοιο στην αγορά.
 
Πρέπει να εξετάσετε ποια είναι η καλύτερη πιθανή τιμή σε σχέση με το τελικό κόστος. Κυρίως όμως να εξετάσετε το κατά πόσο πρόθυμοι είναι οι δυνητικοί σας πελάτες να πληρώσουν γι αυτό. Αυτό  εξαρτάται από το πώς αντιλαμβάνονται το όφελός τους από το νέο προϊόν.
 
Από αυτό το σημείο κι έπειτα ξεκινά η έρευνα σε επίπεδο καταναλωτών. Αρχικά ίσως μέσω ομάδων εστίασης και αργότερα μέσω της πειραματικής δοκιμής στο εμπόριο, με διαφορετικές τιμές ανά περιοχή για να καθοριστεί η ευαισθησία των τιμών.
 
Ωραία όλα αυτά. Αλλά πώς θα δημιουργήσετε στους πιθανούς καταναλωτές σας μία αίσθηση ενθουσιασμού για το νέο σας προϊόν; Πολλές μεγάλες ιδέες «πέθαναν άδοξα» λόγω αποτυχημένου και ανεπαρκούς μάρκετινγκ.
 
Κάντε κάτι δημιουργικό, τόσο δημιουργικό όσο και η ιδέα σας ή ακόμα περισσότερο. Μια καλή καμπάνια  ξεχωρίζει, μιλάει άμεσα στον καταναλωτή,  είναι πρωτοποριακή και κερδίζει την προσοχή.Μια καμπάνια αναγνωρίσιμη που  οι άνθρωποι θα  θυμούνται και θα συνδέεται άμεσα με το προϊόν, το εμπορικό σας σήμα.
 
Η  Unilever δημιούργησε μια διαφημιστική καμπάνια, με δημιουργική διάθεση, μέσω ενός μηχανήματος που ανίχνευε το χαμόγελο των συμμετεχόντων, τους φωτογράφιζε και τους επιβράβευε με ένα παγωτό. Στη συνέχεια, μπορούσαν να ανεβάσουν την φωτογραφία με το λογότυπο της εταιρίας στα social media. Αυτό θα πει δημιουργική επικοινωνία που προκαλεί buzz στα social media μεταξύ των καταναλωτών που αποτελούν την αγορά-στόχο.
 
Αν έχετε όλα τα παραπάνω στο μυαλό σας, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι η επιχειρηματική σας ιδέα θα γίνει πραγματικότητα και στη συνέχεια επιτυχία. Κάντε έρευνα, έρευνα, έρευνα και σωστή ανάλυση και εμπιστευθείτε στο τέλος, το ένστικτό σας. Αυτό που  σας οδήγησε και στην έμπνευση της ιδέας σας.
 
Όλα τα υπόλοιπα θα τα γράψει η επιχειρηματική ιστορία.


ΠΗΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια